Vakdidactische kennis in Rugslag |
Iserbyt, P., Vanluyten, K., Martens, J. |
zwemmen, Individuele |
Vakdidactische kennis in Basketbal |
Leysen, H., Dehandschutter, T. |
basketbal, interactieve |
Vakdidactische kennis in Hordelopen |
Pardans, D., Lenchant, S., Peeters, D. |
Individuele, atletiek |
Vakdidactische kennis in Oriëntatielopen |
Wyckmans, P., Bloemen, T. |
Oriëntatielopen |
Specifieke vakkennis bij fitness in de gymzaal: naar een eigen oefenprogramma |
Iserbyt, P. |
Individuele, fitness |
Specifieke vakkennis in bootcamp: naar een eigen oefenprogramma |
Coolkens, R. |
Individuele, bootcamp |
Specifieke vakkennis in gymnastiek: radslag |
Leysen, H., Dewil, K., Deman, D., Van Cant, J. |
gymnastiek, Individuele |
Specifieke vakkennis in ritmiek: opbouw naar een complexe danscombinatie |
Iserbyt, P., Bollen, E., Cuyckens, K., Dejonckheere, S., Van den Broek, S. |
dans/ritmiek |
Specifieke vakkennis in atletiek: meerkamp als teamsport |
Vanden Eynden, M., Delvaux, D., Sommer, P. |
atletiek |
Play Practice in reanimatie en EHBO |
Iserbty, P. |
EHBO, reanimatie |
Play Practice in Parkour |
Coolkens, R., Drijvers, H. |
parkour, freerunning |
Play Practice in Rope skipping |
Slegers, M., Jakobs, J., Neefst, M., Smet, A-S., Thonnon, S., Vandewiele, I., Verbiest, S. |
ropeskipping |
Parkour Primitives. Praktijkboek. |
Coolkens, R., Van Oost, J., Vanhole, N., Iserbyt, P. |
parkour, freerunning |
Van Shuttle tot smash |
De Clerck, I., Benoit, P. |
badminton, terugslagspelen, interactieve |
Speel je vrij. Praktijkboek balspelen |
Leysen, H., Dehandschutter, T. |
doelspelen, terugslagspelen, tik- en afwerpspelen, slagbalspelen |
Speel je vrij! 2 |
Leysen, H., Dehandschutter, T. |
doelspelen, terugslagspelen, tik- en afwerpspelen |
What's in a game |
Leysen, H. |
interactieve |
Fitworld: naar een eigen fitnessprogramma |
Drijvers, H. |
fitness |
Cheerleading op school |
Baillieu, J. |
Cheerleading, dans/ritmiek |
Calisthenics: naar een freestyle krachtroutine |
François, S., Coninckx, B., Deib, A. |
Calisthenics, fitness |
Blended Learning in Lichamelijke Opvoeding |
Madou, T., Iserbyt, P. |
Digitale Tools, Blended Learning, reanimatie, EHBO |
GPS - Moderne technologie en natuurlijk bewegen: een duurzaam verbond |
Pardaens, D. |
GPS, Oriëntatielopen |
Fitbal biedt steun, op maat van iedere leerling |
Pardaens, D. |
Fitball |
EHBO tijdens de lessen LO. Sociale ‘verbanden’ leggen |
Vanden Eynden, M. |
EHBO |
Iedereen is van tel. Werken aan persoonsdoelen in volleybal |
Pardaens, D. |
volleybal |
Handstand–rollen met partners. Bewegingsdoelen en persoonsdoelen |
Maes, H. |
gymnastiek |
Een brede kijk op spelonderwijs |
Leysen, H. |
doelspelen, slag- en loopspelen, slagbalspelen, terugslagspelen, tik- en afwerpspelen |
Partnerleren met taakkaarten. Leerwinst voor uitvoerder én helper |
Iserbyt, P. |
didactiek, partnerleren |
Dansen ‘op maat’ in de lessen LO |
Wyckmans, P. |
dans/ritmiek |
LO op het lijf van elke leerling geschreven |
Vanden Eynden, M. |
didactiek |
Welbevinden van jongens bij partnerdansen |
Slegers, M. |
dans/ritmiek |
De leerling zoekt zijn eigen weg. Samenstellen van een creatieve combinatie in gymnastiek |
Jackobs, D., Pardaens, D. |
gymnastiek |
Freerunning in het secundair onderwijs |
van Mossel G., Swinkels, E. |
freerunning, parkour |
Implementatie van de SpelenderWijs-aanpak in Vlaanderen. Onderwijspraktijk en kennisperceptie van leerkrachten LO: vaststellingen en uitdagingen. |
Leysen, H. |
doelspelen |
Het effect van multimedialiteit en ruimtelijke dichtheid voor het design van taakkaarten |
Mols, L., Iserbyt, P. |
didactiek |
Sport Educatie in hip hop |
Wyckmans, P., Helen, N., Peeters, L., Van Genechten, H. |
dans/ritmiek |
Sport Educatie in ritmisch-acrobatische gymnastiek |
Mols, L., Coolkens, R., Demolder, J., Drijvers, H., Emsens, M. |
dans/ritmiek, gymnastiek |
Sport Educatie in pinpong |
Pardaens, D., Bollen, J., Overloop, T. |
tafeltennis |
Sport Educatie in Ultimate Frisbee |
Leysen, H., Agten, K., Beckwé, J., Boogaerts, E., Claes, E., de Crombrugghe, A. |
frisbee, interactieve |
Sport Education in het zwemonderwijs. Een benadering voor een lesperiode schoolslag in de derde graad. |
Iserbyt, P., Van Herck, A., Van Hoegaerden, T., Wiener, T., Willems, H. |
zwemmen |
Sport Education in het zwemonderwijs. Een voorbeeld voor reddend zwemmen. |
Iserbyt, P., Colson, L., De Burghgraeve, P., Devloo, K., Donders, E. |
zwemmen |
Sport Education in judo. Een benadering voor grondgevechten. |
Slegers, M., Elsen, S., Lambreghts, M., Lens, D., Spaas, J. |
Contact- en verdedigingsvormen |
Sport Education. Een benadering om aan bewegings- en persoonsdoelen te werken in handbal. |
Leysen, H., Mols, L., Bertels, S., Bisschop, V., De Groote, C., Heremans, A., Marynissen, P. |
handbal, interactieve, doelspelen |
Teaching Games for Understanding (TGfU). Een SpelenderWijs benadering in de opbouw naar vier tegen vier in voetbal. |
Leysen, H., Benaets, S., Bloemen, D., François, S., Pelgrims, A., Vercauteren, K. |
voetbal, doelspelen, interactieve |
Teaching Personal and Social Responsibility. Een model om persoonsdoelen na te streven binnen freerunning. |
Pardaens, D., Alenteyns, M., Behaeghel, R., Brugman, E., De Ro, S., De Kock, A., Volders, S. |
freerunning, parkour |
Teaching Personal and Social Responsibility. Een voorbeeld voor kajak initiatie. |
Wyckmans, P., Jame, L., Oeyen, J., Soens, H., Sterckx, I. |
kajak |
Play Practice in atletiek. Een voorbeeld voor hoogspringen. |
Mols, L., Du Pan, T., Leeuws, W., Van Barel, L., Van der Auwera, F., Vandermeulen, S. |
atletiek, Individuele |
Expert worden via samenwerkend leren. Een voorbeeld voor gymnastiek. |
Vanden Eynden, M., Meurrens, J., Peetermans, T., Swinnen, L., van der Burgt, E., Verhaegen, J. |
gymnastiek, Individuele |
Voetbal voor meisjes |
Jaques, H., Pardaens, D. |
voetbal, interactieve |
Voetbal voor jongens. Al spelend werken aan sociale vaardigheden |
Pardaens, D., Daems, P., Mens, M., Tordoir, Z., Verboven, A. |
voetbal, interactieve |
Vakinhoudelijke kennis als troefkaart bij het optimaliseren van het leerproces van spelers. Meerderheidssituaties in basketbal als voorbeeld |
Leysen, H., Van den Bogaert, M., Herrygers, J., Van Coillie, M., Jansen, N., Bulens, N., Depas, C. |
basketbal, doelspelen, interactieve |
Badminton op school: meer dan busy-happy-good |
Slegers, M., Borgers, J., Kerremans, J., Hayen, D., Dauwen, S., De Backer, K. |
badminton, terugslagspelen, interactieve |
‘Hedendaagse’ volksdans in de les Lichamelijke Opvoeding |
Wyckmans, P., Gillis, E., Pintjens, V., Vangheluwe, L. |
dans/ritmiek |
Het sporteducatiemodel in het onderwijs: een benadering voor gymnastiek |
Mols, L., Behets, D., Heydens, M., Lefevre, N., Raeymaekers, S., Verbinnen, K. |
gymnastiek, Individuele |
Sporteducatie in het zwemonderwijs: een alternatieve aanpak voor een lesperiode crawl in de derde graad |
Iserbyt, P., De Meester, S., Hoogmartens, P., Lardinois, F., Vande Capelle, W., Volkaerts, W. |
zwemmen |